Indywidualizacja Procesu Nauczania i Wychowania
uczniów klas I-III Szkół Podstawowych
w Województwie Kujawsko-Pomorskim
SP 32 realizuje projekt pod nazwą "Indywidualizacja Procesu Nauczania i Wychowania uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim", który jest współfinansowany ze środków EFS w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt jest przewidziany do realizacji w latach 2010-2013.
Dzięki projektowi w szkole prowadzone są:
- Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji. Zajęcia prowadzi terapeuta Violetta Rybicka
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych. Zajęcia prowadzi nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej Barbara Marcinkowska.
- Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy. Zajęcia prowadzi logopeda Ewa Parczewska.
- Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej. Zajęcia prowadzą socjoterapeutki Iwona Kwiatkowska i Marietta Popławska.
- Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy. Zajęcia prowadzi nauczycielka wychowania fizycznego Aleksandra Borkowska.
Zakres realizacji projektu przewiduje doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w materiały dydaktyczne/pomoce wynikające z procesu indywidualizacji oraz specjalistyczny sprzęt (np.: specjalistyczne oprogramowanie, pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych tj. wady wymowy, dysleksja, wady postawy, zaburzenia koordynacji ruchowej) odpowiednio do rozpoznanych potrzeb i zaplanowanych zajęć dodatkowych.
Harmonogram zajęć oraz liczbę godzin przeznaczonych na w/w rodzaje zajęć załączono w dziale - koła zainteresowań.
Nauczycielki prowadzące zajęcia w ramach projektu posiadają kwalifikacje zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem MEN. Systematycznie dokonują oceny efektywności zajęć.
Zakończenie realizacji projektu
"Indywidualizacja Procesu Nauczania i Wychowania uczniów klas I-III
Szkół Podstawowych w Województwie Kujawsko-Pomorskim"
Program Indywidualizacji Procesu Nauczania i Wychowania uczniów klas I-III
Szkół Podstawowych Województwa Kujawsko-Pomorskiego
PODSUMOWANIE