"Dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, z potencjalną, wybitną inteligencją i zadatkami na rozwijanie wszelkiej twórczości oraz z dużym talentem społecznym. Trzeba stworzyć mu możliwości ich maksymalnego rozwoju."
Dawid Lewis


Oddziały przedszkolne w Szkole Podstawowej nr 32 rozpoczęły swoją działalność w sierpniu 2016 roku.

Kontynuują one tradycję otwartości na potrzeby małego dziecka, wspierania go, rozwijania umiejętności i talentów. Zależy nam, by dzieci czuły się u nas bezpiecznie i radośnie. Odpowiadamy na dziecięce pytania, pomagamy zrozumieć świat, uczymy wrażliwości i szacunku dla drugiego człowieka. Pamiętamy, że czas dzieciństwa, to czas zabawy i twórczej aktywności.

Oddziały przedszkolne w SP 32 to miejsce przyjazne dzieciom, a rodzice i nauczyciele tworzą atmosferę życzliwej współpracy.

W SP 32 mieszczą się 3 oddziały dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Każdy oddział liczy 25 dzieci.
I grupa - Podróżnicy
II grupa - Poszukiwacze skarbów
III grupa - Mali odkrywcy

Sale naszych podopiecznych wyposażone są w estetyczne i funkcjonalne meble spełniające standardy przyjęte dla małego dziecka. Różnorodność zgromadzonych pomocy dydaktycznych i zabawek sprzyja zaspokajaniu naturalnych potrzeb poznawczych dzieci.
Oddziały przedszkolne posiadają również salę do ćwiczeń gimnastycznych, zajęć rytmicznych, a także miejsce do organizowania uroczystości, występów teatralnych, koncertów, warsztatów. W budynku zainstalowano intuicyjne domofony oraz szybki, bezprzewodowy Internet. Dodatkowo obiekt znajduje się pod ciągłym nadzorem kamer.

KONCEPCJA ROZWOJU ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH

Każde dziecko jest dla nas ważne!

Zrobimy wszystko, aby w naszym przedszkolu czuło się kochane, bezpieczne, traktowane indywidualnie i podmiotowo. Stworzymy warunki i pomożemy mu poznać swoje możliwości, być samodzielnym, aktywnym, twórczym i otwartym na nowe doświadczenia.

Nasze przedszkole:

  • Kształtuje postawy prozdrowotne, związane ze zdrowym odżywianiem się, aktywnym spędzaniem czasu oraz unikaniem zagrożeń

  • Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo

  • Tworzy warunki dla indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dziecka

  • Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców

  • Przestrzega zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka

  • Organizuje sprawne zarządzanie placówką, dba o dobry wizerunek placówki w środowisku

  • Wspiera w rozwoju zawodowym nauczycieli, wykorzystuje potencjał i inwencję pracowników

  • Analizuje i ocenia efekty swojej pracy

DZIECKO W NASZYM PRZEDSZKOLU
  • Czuje się bezpieczne, jest optymistyczne, wesołe, otwarte

  • Jest akceptowane takie, jakie jest

  • Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces

  • Jest ciekawe poznawczo i aktywne twórczo, kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania

  • Uczy się dostrzegać swoje mocne strony, buduje pozytywny obraz samego siebie

  • Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi, współpracować z nimi

  • Poznaje swoje prawa i obowiązki

  • Osiąga dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą sukces edukacyjny