e-Twinning

Współpraca szkół europejskich

e-Twinning, czyli długofalowa wirtualna współpraca bliźniaczych szkół europejskich, to ich wspólne przedsięwzięcia oparte na wykorzystaniu łączy internetowych do wymiany doświadczeń pomiędzy dwoma nauczycielami lub ich zespołami, zespołami przedmiotowymi, bibliotekarzami lub dyrektorami. Uczniowie pracując nad wspólnym projektem ćwiczą umiejętności językowe i lepiej poznają swoje środowiska i kultury. W zależności od charakteru projektu mogą korespondować, wspólnie publikować czasopismo internetowe, przygotowywać pliki muzyczne i audycje radiowe, prowadzić badania naukowe lub tworzyć filmy wideo. Produkt finalny w postaci płyty DVD będzie gotowy w roku szkolnym 2009/2010.

Projekt naszej szkoły "Traditional Dancing and Singing Around Europe" jest elementem szerokiej współpracy w ramach programu e-Twinning. Program ten opiera się na współpracy internetowej szkół z krajów Europy. Opiekunem projektu jest Katarzyna Zajączkowska a jego realizatorami:

  • dzieci z klasy piątej pod opieką Przemysława Łososia - przygotowały dwie pieśni ludowe: "Hej spod Krakowa" oraz " Hej bystra woda"
  • dzieci z klasy pierwszej i trzeciej pod opieką Iwony Kwiatkowskiej i Aleksandry Wojciechowskiej przygotowały dwa tańce ludowe, polkę według choreografii Tomasza Seroczyńskiego i krakowiaka według Aleksandry Wojciechowskiej.

Partnerzy:
  • Šiauli Juventos (Litwa)
  • CEIP DE VILAR DE BARRIO (Hiszpania)
  • Dimitar Talev Secondary School (Bułgaria)
  • ISTITUTO COMPRENSIVO "MARIA GRAZIA CUTULI" (Włochy)
  • Kokkinotrimithia Gymnasium (Cypr)
  • Srednja glasbena in baletna šola (Słowenia)
  • Szkoła Podstawowa nr 32 w Toruniu (Polska)
  • Sby Hallenslev Friskole (Dania)
  • Ysgol Cae Top (Wielka Brytania)
  • Základná škola Jarná 13 (Słowacja)

Cele ogólne:
  • rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań językiem angielskim,
  • pogłębianie wiedzy językowej,
  • budowanie i rozwijanie zainteresowań innymi krajami europejskimi,
  • kształtowanie poczucia przynależności do Europy,
  • kształtowanie umiejętności planowania i organizowania własnej pracy,

Cele szczegółowe:
  • przybliżenie historii tańców i pieśni ludowych
  • poznanie elementów kultury krajów europejskich
  • szerzenie wartości patriotycznych

Wytyczne:
  • Temat: edukacja medialna, historia, historia kultury, informatyka/ICT, języki obce, muzyka
  • Języki: angielski
  • Wiek ucznia: 10-16
  • Narzędzia: czat, e-mail, forum, inne programy (Powerpoint, wideo, zdjęcia i obrazy), MP3, publikowanie stron www
  • Cele: uczniowie poznają elementy kultury i tradycji państw biorących udział w projekcie
  • Działania: nagrywanie ludowych pieśni i tańców
  • Oczekiwane rezultaty: płyty Audio CD i DVD.

Strony WWW:

 

Kliknij na miniaturce zdjęcia, żeby powiększyć.










Wizyta studyjna w Walii w Wrexham (21-28.05.2011)
Uczniowie - ZWYCIĘZCY KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO KLAS VI -Sebastian Zając i Maurycy Stempniewski